Οι Έλληνες αγοράζουν με το κινητό (Έρευνα)

Σημαντική αύξηση στις αγορές μέσω διαδικτύου εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα δείχνουν οι έρευνες του ELTRUN, που υπογράφουν ο καθηγητής Γιώργος Δουκίδης και η δρ. Κατερίνα Φραιδάκη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2017  περίπου 3,5 εκατομμύρια Έλληνες υπολογίζεται ότι πραγματοποίησαν μέσω διαδικτύου αγορές προϊόντων και υπηρεσιών συνολικής αξίας 4,5-5 δισ. ευρώ,  από 4 δισ. ευρώ που φέρθηκαν το 2016. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των αγορών έγινε από τα 7.000 ελληνικά καταστήματα που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Όμως το πιο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι αυτοί οι αγοραστές χρησιμοποιούν καθολικά (98%) το κινητό για είσοδο στο διαδίκτυο και ως βασική συσκευή για της ψηφιακές συναλλαγές τους. Οι βασικές χρήσεις του είναι η αναζήτηση προσφορών (93%), η σύγκριση τιμών ενώ βρίσκονται στο φυσικό κατάστημα (65%), καθώς και οι ηλεκτρονικές πληρωμές (21%).

Αγορές με το κινητό gadgetaki.gr

Διαπιστώνουμε έτσι πως το internet και τα κινητά τηλέφωνα αποδεικνύονται από τους καλύτερους συμμάχους του καταναλωτή. Όχι μόνο των «πιο δικτυωμένων» Βορειοευρωπαίων αλλά και των λιγότερο εξοικειωμένων με την τεχνολογία Βαλκανίων. Είναι εντυπωσιακό ότι το διαδίκτυο αποδεικνύεται πλέον το πιο δημοφιλές κανάλι για αγορές από απόσταση, καθώς επιλέχθηκε από την πλειονότητα των Ευρωπαίων πολιτών. Πρόκειται για νέα συμπεριφορά του Ευρωπαίου αγοραστή, του καλά πληροφορημένου αγοραστή, που μπορεί να βγει για ψώνια εξ αποστάσεως μέσα από την οθόνη του κινητού του.

Έχει επισημανθεί και προηγούμενα ότι δεκάδες χιλιάδες Έλληνες ανακαλύπτουν καθημερινά, εν μέσω της κρίσης, μια σημαντική δυνατότητα που προσφέρει το internet σε όσους αναζητούν τρόπους να προασπίσουν την αγοραστική τους ικανότητα και να βρουν, αν όχι μοναδικές ευκαιρίες, τουλάχιστον τα καταστήματα που προσφέρουν τις φθηνότερες τιμές για κάθε προϊόν. Ωστόσο, παρόλο που αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς ο αριθμός των Ελλήνων που χρησιμοποιούν το internet για τις αγορές τους, είτε αναζητώντας πληροφορίες και τιμές για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν είτε ολοκληρώνοντας τις αγορές με ηλεκτρονική συναλλαγή, δεν συμβαίνει το ίδιο με τους Έλληνες εμπόρους.

Αντίθετα απ’ ό,τι προστάζουν οι δύσκολοι καιροί, οι Έλληνες επιχειρηματίες συνεχίζουν να υποτιμούν τον ρόλο που μπορεί να παίξει το internet στην ανάπτυξη των πωλήσεων και στην προβολή των προϊόντων τους. Και οι έρευνες δείχνουν ότι οι αγοραστές προτιμούν να αγοράζουν από τη χώρα τους ή, με διαφορετική διατύπωση, δείχνουν επιφυλακτικότητα να προβούν σε αγορές από το εξωτερικό. Υπάρχουν, λοιπόν, ευκαιρίες για τους τολμηρούς επιχειρηματίες. Ιδού η Ρόδος…


Του Γιάννη Κωτσή-Γιανναράκη από την εφημερίδα Free Sunday. Ο Γιάννης Κωτσής-Γιανναράκης είναι διευθυντής στον Σύνδεσμο Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος.

Κάνε ένα Like και μία κοινοποίηση:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *